Alternative content

Get Adobe Flash player

Keresendő szó/szavak:
Találatok száma: 63

Aligha létezhet nagyobb erkölcsi magaslat, mint az, ha az ember tudatosan életét adja egy nemes ügyért, a szabadságért, igazságért, igazságosságért, emberiességért vagy akár mindezekért egyszerre.
Hosszú ideig úgy tűnt, hogy a legnagyobb erdélyi magyar politikai érdekképviseleti szervezet nem akarja lecserélni elkopott köntösét. A néhány éve megválasztott új elnököt leginkább a korábbi klónjaként, annak kiválasztott embereként emlegették. Az utóbbi hetek és hónapok fejleményei erre rácáfoltak.
Az elmúlt napokban igen nagy volt az ajvékolás a balliberális magyar sajtóberkekben, határon innen és túl, annak kapcsán, hogy ideiglenesen megszűnt frissülni az Erdélyi Riport című portál és két külmunkatárstól megvált a Maszol.ro.
A Népszabadság nevű szellemi mételyközpont leállítása után megszűnni látszik az MSZP-SZDSZ erőcsoport külhoni sajtóbefektetéseként létrejött Erdélyi Riport, s változások vannak a nemzetellenes álbaloldal másik erdélyi központjánál, a Maszolnál is.
A román lapok az orosz befolyás megerősödéseként értékelték hétfőn, hogy mind a Moldovai Köztársaságban, mind Bulgáriában oroszbarát jelölt győzött a vasárnapi elnökválasztás második fordulójában.
Beszéljünk megoldható problémákról! címmel indított internetes petíciót húsz erdélyi magyar értelmiségi a román oktatási rendszert és a romániai magyar nyelvű sajtó helyzetét megreformálandó. Előreláthatólag senki sem fogja komolyan venni…
Elfogatási parancsot adtak ki hétfőn 42 újságíró ellen a július 15-ei puccskísérletet követő tisztogatások keretében Törökországban – közölte az NTV török hírtelevízió.
A Die Welt című konzervatív német lap pénteki számában az uniós tagországok lakosságának és politikai elitjének az EU-hoz fűződő viszonyáról közölt elemzést, amelyben Magyarországgal is foglalkozott.
A nemzetközi sportsajtó szerint a magyar labdarúgó-válogatott komoly meglepetést okozott azzal, hogy a franciaországi Európa-bajnokság csoportkörének nyitányán 2-0-ra legyőzte az osztrák csapatot.
A Die Welt című konzervatív német lap a menedékkérőknek Körmenden nyitott ideiglenes befogadó táborral kapcsolatban közölt írást online kiadásában.
Vona Gábor azzal, hogy már korábban levetette az egyenruhát és felkötötte a nyakkendőt, illetve hogy most tisztogatást hajtott végre pártja vezetésében, végleges módon betagozódott a magyar és szintúgy az európai politika fővonalába - olvasható a Mit tanulhat meg Európa a Jobbiktól című jegyzetben, amelyet a Hospodárské Noviny című cseh gazdasági és politikai napilap közölt kedden.
Pénteken kihirdette Klaus Iohannis elnök azt a parlament által néhány hete megszavazott törvénymódosítást, amely 50 százalékos nyugdíj-kiegészítést vezet be az újságírók egy csoportja számára. Több sajtóorgánum a „régi gárda” lefizetéséről cikkezik.
Több német lap is foglalkozott Magyarországgal hétfőn Orbán Viktor miniszterelnök és Helmut Kohl volt német kancellár mára tervezett találkozójával összefüggésben.
„A Habony-művek szellemi környezetszennyezése beborította a Kárpát-medencét” – az Alfahír magyarországi hírportál az erdélyi sajtó meglepetésekben és fordulatokban sem szűkölködő kapcsolatrendszeréről rántja le a leplet.
Az európai menekültválsággal kapcsolatban foglalkozott Magyarországgal a Frankfurter Allgemeine Zeitung (FAZ) című konzervatív német lap keddi számában, és hírportálján a Die Zeit című liberális hetilap.
A bukaresti sajtó kedden és szerdán nagy garral rontott neki Orbán Viktor magyar miniszterelnöknek a hétfői budapesti nagyköveti értekezleten elhangzott megállapítása miatt, miszerint „a jogállamiság, a jogszerűség és korrupció elleni harc örve alatt” Romániában valójában politikai hadjárat folyik magyar politikusokkal szemben.
A nemzetközi menekültválsággal kapcsolatban foglalkozott Magyarországgal több német lap a hétvégén. A Bild szerint például a magyar miniszterelnök „váltotta ki a humanitárius válságot, amely cselekvésre kényszerítette Angela Merkelt”.
A Handelsblatt című német üzleti lap a kormány külföldi befektetőkkel kapcsolatos politikájáról írt pénteki számában.
A Welt am Sonntag című vasárnapi német lap az európai menekültválsággal kapcsolatban foglalkozott Magyarországgal.
A Financial Times összehasonlító elemzést közölt Lengyelország és Magyarország politikájának hasonlóságairól és különbségeiről, és e különbségek jelentőségéről az Európai Unió szemszögéből.
Az euroszkeptikusok frontja megerősödik a keleti államokban címmel írt Orbán Viktor magyar és Jaroslaw Kaczynski lengyel miniszterelnök találkozójáról a Corriere della Sera olasz napilap kommentárja pénteken.
"Lengyelország lesz-e az új Magyarország?" címmel közölt elemzést a Financial Times.
Orbán éve címmel közölt kommentárt kedden a Der Standard című liberális osztrák napilap.
A Die Welt című konzervatív német lap évértékelő elemzésben foglalkozott Magyarországgal hétfői számában. Az Alapjaiban remeg Európa című írásában a szerző, Dirk Schümer kiemelte, hogy az elmúlt évet meghatározta az euróválság, a nacionalizmus megerősödése és a menekültáradat, valamint "a lopakodó orbanizáció érzése".
Több tekintélyes német lap csütörtökön kommentárban cselekvésre szólította fel az Európai Uniót az új nemzeti konzervatív lengyel kormány tevékenysége miatt.
Sokan átvették és közvetítették a Magyar Távirati Iroda hétfő esti hírét, amely Kolozsváron tartott tájékoztatásról szólt. Két szociológus az erdélyi magyarok médiafogyasztási szokásairól készített „friss „felmérést mutatott be.
A Süddeutsche Zeitung című liberális német lap a lengyel kormány tevékenységével kapcsolatban foglalkozott Magyarországgal szombati számában.
A populizmus európai és amerikai térnyeréséről közöl vezércikket a The Economist című brit hetilap pénteken megjelent kiadása. Az írás röviden kitér a magyar kormány politikájára is.
Brüsszel továbbra is kétértelmű Orbán Viktorral címmel közölt tudósítást a Le Monde.
A Spiegel Online német hírportál az európai migrációs válságban követett magyar kormánypolitikáról közölt elemzést.
A Süddeutsche Zeitung című liberális német lap a Jobbikról közölt elemzést hétfői számában.
A Der Standard című osztrák liberális lap online kiadásában megjelent kommentár szerint a menekültek befogadása még tegnap az osztrák nemzeti hiúságot legyezgette, megbotránkozottan lenézve a "különböző Orbánokat".
"Teljesen eltúlzottak és álságosak" az utóbbi hónapokban és hetekben a Magyarország és Orbán Viktor elleni támadások a migrációs válság kezelését illetően - olvasható a Reflex című cseh társadalom-politikai hetilap legfrissebb, csütörtökön megjelent számában.
Orbán Viktor arra használja a menekültválságot, hogy a tekintélyelvű európai jobboldal vezéralakjává váljon, és "sajnos ezt jól csinálja" - olvasható a Die Presse című osztrák lap szerdai számának kommentárjában.
Németországban a konzervatív Frankfurter Allgemeine Zeitung (FAZ) a magyar kormány menekültpolitikájáról közölt elemzést szombati számában.
Németországban Orbán Viktor miniszterelnök bajorországi látogatásával kapcsolatban közölt kommentárt két konzervatív lap, a Frankfurter Allgemeine Zeitung (FAZ) és a Die Welt.
Már-már kiváltságos helyzetben van az az erdélyi magyar olvasó, aki egyszerre két újságból is tájékozódhat szűkebb pátriája dolgai felől. Nincs is sok olyan kisrégió, ahol ezt megteheti. Ma már csak Hargita, Kovászna, Maros és Bihar megyében jelenik meg két-két napilap, többé-kevésbé más-más tartalommal.
Németországban a ZDF országos köztelevízió Orbán Viktor miniszterelnökről közölt portrét a heute.de című hírportálján.
Sok jót nem. Szégyenként, Ceaușescu költőjeként, demagóg, és a demokráciát korlátozó politikusként írják le a kedden eltemetett magyarellenes Vadim Tudort.
A Handelsblatt című német üzleti lap kommentárban foglalkozott Magyarországgal az európai menekültválsággal összefüggésben szerdán, a liberális Süddeutsche Zeitung pedig Sabine Leutheusser-Schnarrenberger volt igazságügyi miniszter vendégkommentárját közölte a témában. Az El País című liberális spanyol napilap a menekültekkel szembeni hozzáállásról írt.
A menekültválsággal összefüggésben foglalkozott Magyarországgal kedden a francia balliberális Le Monde és a konzervatív Le Figaro című napilap.
A Frankfurter Allgemeine Sonntagszeitung (FAS) című német lap Mi van már ezzel a Magyarországgal? címmel közölte írást Stephan Löwensteintől, aki egyebek között kifejtette, hogy Orbán Viktorról gyakran mondják, hogy jól érzi, mit kíván a magyar nyilvánosság, de sok magyar választó már belefáradt az "állandó harci retorikába" és a "szakmailag gyakran nem megfelelő" eredményekkel járó "törvényhozási rögtönzésekbe".
A Die Welt című konzervatív német és a The New York Times című amerikai liberális lap az ideiglenes műszaki határzárral kapcsolatban közölt cikket keddi számában.
Victor Ponta miniszterelnök kijelentette, kifejezetten utálja, hogy a sajtó állandóan ügyészségi forrásokra hivatkozik, hiszen így sérül az igazságszolgáltatás pártatlansága, és ez a gyakorlat a közvélekedést is befolyásolja.
A bevándorlással kapcsolatos kormányzati intézkedésekkel kapcsolatban közölt Magyarországgal foglalkozó kommentárt csütörtökön a német liberális Süddeutsche Zeitung, a konzervatív Die Welt, valamint a lengyel Gazeta Wyborcza.
Az ARD német országos közszolgálati televízió a kormány bevándorlással kapcsolatos plakátkampányáról közölt beszámolót a hírportálján.
A német és a nemzetközi sajtóban Magyarországról szóló tudósítások számos sajtóorgánum esetében részben hiányosak, egyoldalúak, és olykor tartalmilag is hibásnak minősíthetők, ennek következtében pedig torz kép alakul ki az olvasókban Magyarországról.
A Frankfurter Allgemeine Zeitung (FAZ) című német konzervatív lap a halálbüntetés körüli vitáról, a Handelsblatt című üzleti lap pedig a halálbüntetés és a menekültek ellátása körüli vitáról közölt kommentárt kedden.
A Frankfurter Allgemeine Sonntagszeitung című vasárnapi német konzervatív lap az Európai Unióba irányuló menekülthullám és a halálbüntetés ügye körüli vitával foglalkozott.
A Frankfurter Allgemeine Zeitung (FAZ) című konzervatív német lap a halálbüntetés körüli vitával kapcsolatban közölt írást online kiadásában.
A Jobbik múlt heti tapolcai választási győzelmét kommentáló terjedelmes véleménycikket közölt hétfőn a Wprost és a DoRzeczy lengyel politikai hetilap, a két írás a Jobbik növekvő népszerűségének okaira keresi a választ.
Megdöbbentő győzelem a Balatonnál cím alatt foglalkozik kedden a tapolcai időközi országgyűlési képviselő-választással a Hospodárské Noviny című cseh gazdasági és politikai napilap.
Putyin a magyarokat hitellel vette meg, Görögországnak pedig olcsó gázt ígért címmel közölt írást a Jutarnji List horvát napilap hétfőn. Oroszország és az Európai Unió (EU) viszonya egyre rosszabb, ezért Moszkva „gyenge láncszemet keres” Délkelet-Európában, hogy gyengítse Brüsszel egységét és oroszellenes hozzáállását.
Paul Krugman Nobel-díjas közgazdász The New York Times-blogján kedden megjelent vendégpublikációjában Kim Lane Scheppele, a Princetoni Egyetem jogászprofesszora azt írta, hogy "az elmúlt öt évben a Fidesz annyi törvénybe építette bele a kétharmados szupertöbbség követelményét, hogy Magyarország mindennapi kormányzása csaknem lehetetlen kétharmad nélkül".
A veszprémi választás után kialakult politikai helyzetet elemzi szerdai számában Belgium második legnagyobb példányszámú francia nyelvű napilapja, a La Libre Belgique. Az "Orbán Viktor elvesztette szupertöbbségét" című írás szerint a "váratlan" győzelem visszaadja a reményt a baloldalnak.
Jaroslaw Gizinski a Rzeczpospolita című lengyel napilap hétfői számában arról ír, hogy míg a legtöbb európai ország Putyint „majdnem nemkívánatos személynek” tekinti, Budapestre az orosz elnök „ünnepélyesen üdvözölt vendégként” érkezik .
Orbán Viktor magyar miniszterelnökkel közölt interjút csütörtökön a Frankfurter Allgemeine Zeitung (FAZ) című konzervatív német lap „Nem akarunk multikulturális társadalmat” címmel. Angela Merkel és David Cameron évekkel ezelőtt kimondta, hogy megbukott a multikulturalizmus.
A médiaintézmények tulajdonosai szabják meg az általuk birtokolt médiaorgánum politikai és gazdasági napirendjét, jelentette ki tegnap, a sajtószabadság nemzetközi napján az Active Watch sajtófigyelő ügynökség elnöke.
A magyar labdarúgó válogatott elleni román győzelmet ünnepelte szombaton a román sajtó, amely szerint „megkérdőjelezhetetlen” volt a román csapat fölénye Bukarestben világbajnoki selejtezőmérkőzésen.
Az erdélyi magyar lapok dicsérték, de bírálták is vezércikkeikben hétfőn a Romániai Magyar Demokrata Szövetség (RMDSZ) szombaton tartott 11. kongresszusát.
Orbán Viktornak semmi keresnivalója nem lenne Margaret Thatcher temetésén, és a Fideszt már rég ki kellett volna paterolni az Európai Néppártból - osztotta meg hasábjain szélsőséges, kirekesztő véleményét a pozsonyi Új Szó.
A The New York Times kedden Kim Lane Scheppele újabb írását közölte a Fideszről, az ARD német televízió pedig a Jobbikról közölt beszámolót.
Jelentős figyelmet szentelt a magyarországi alkotmánymódosításnak kedden a német és az osztrák sajtó, de a román Hotnews.ro hírportál sem maradt szótlan az ügyben.

Szükséges flash lejátszó telepítése

Get Adobe Flash player

Impresszum